Redefining Childhood: the Computer Presence as an Experiment In Developmental Psychology > 자유게시판

본문 바로가기
사이트 내 전체검색
김  호  성
金 虎 聖    KIM HO-SUNG
개인전 17회(서울,대전,세종)
2인전 1회 (R, Mutt갤러리/서울)
3인전 2회 (vidi갤러리/서울,고트빈 갤러리/대전)
ART FAIR참가 40회(서울, 부산, Germany, 대전, 대구, 분당, 온양, India, Hong Kong, U. S. A., Australia, Nepa, Japen, China, Brunei
개인전 17회(서울,대전,세종)
2인전 1회 (R, Mutt갤러리/서울)
3인전 2회 (vidi갤러리/서울,고트빈 갤러리/대전)
ART FAIR참가 40회(서울, 부산, Germany, 대전, 대구, 분당, 온양, India, Hong Kong, U. S. A., Australia, Nepa, Japen, China, Brunei
개인전 17회(서울,대전,세종)
2인전 1회 (R, Mutt갤러리/서울)
3인전 2회 (vidi갤러리/서울,고트빈 갤러리/대전)
ART FAIR참가 40회(서울, 부산, Germany, 대전, 대구, 분당, 온양, India, Hong Kong, U. S. A., Australia, Nepa, Japen, China, Brunei
개인전 17회(서울,대전,세종)
2인전 1회 (R, Mutt갤러리/서울)
3인전 2회 (vidi갤러리/서울,고트빈 갤러리/대전)
ART FAIR참가 40회(서울, 부산, Germany, 대전, 대구, 분당, 온양, India, Hong Kong, U. S. A., Australia, Nepa, Japen, China, Brunei
개인전 17회(서울,대전,세종)
2인전 1회 (R, Mutt갤러리/서울)
3인전 2회 (vidi갤러리/서울,고트빈 갤러리/대전)
ART FAIR참가 40회(서울, 부산, Germany, 대전, 대구, 분당, 온양, India, Hong Kong, U. S. A., Australia, Nepa, Japen, China, Brunei
곽  미  영
곽 미 영    KWAK MI YOUNG
기획초대 및 그룹전. 페어 다수
2018 현대미술특별전(우연갤러리/대전)
2018 육군훈련소 갤러리 초대전(육군훈련소/논산)
2018 달콤한 인생전(갤러리모블러/대전)
2018 이은갤러리 개관 초대전(이은갤러리/대구)
“2018 PARIS CARROUSEL DU LOUVRE" (paris, France)
2018 중국 무한․한국대전 서화 교류전 (무한, 중국)
2018 대전아트쑈(대전무역전시관/대전)
2018 부산BAMA(부산벡스코/부산)
2018 서울아트쑈(코엑스/서울)
2017 부산BAMA(부산백스코벤션센터/부산)
2017 아트경주(경주화백컨벤션센터/경주)
2017 창원국제아트쑈(창원컨벤션센터/창원)
2017 대구아트페어(대구컨벤션센터/대구)
2017 대전국제아트쑈(대전무역전시관/대전)
2017 서울아트쑈(코엑스/서울)
2017 갤러리 예담 개관 초대전(합동군사대학교/대전)
2017 가족일기-가정의 달 초대전(양평군립미술관/양평)
대전광역시미술대전 신인상, 우수상
현) 대전광역시 초대작가, 창형전 회원
정  재  성
丁 在 星    Jung-Jea Sung
수상
1998 제 1회 대전예술 신인상 수상
1996~7 대한민국 미술대전 특선2회(과천/국립현대미술관)
1991 제1회 MBC 금강미술대전 우수상 수상(대전/MBC문화공간)
1986~89 목우회 공모전 특선3회(과천/국립현대미술관)
1986~89 대전광역시 미술대전 연3회 특선및 우수상 수상(대전/시민회관)
2012 이동훈미술상 특별상수상
2015 대전시 초대작가상 수상
교육경력
1990-2011 한남대학교 미술대학출강
2001-2002 동아대학교 미술대학출강
심사
대한민국 미술대전, 무등미술대전. 단원미술대전. 목우회 공모전.외30여회
현재
대한민국미술대전 초대작가
창형전 한국미협.KAMA 회원
김  근  영
개인전
EK아트 갤러리 초대전(서울-Where I am, 2017)
메르헨 갤러리 초대전(대전-Where I am, 2015)
모리스 갤러리 초대전(대전-Where I am, 2013)
쌍리 갤러리 기획초대전(대전-청년 k에게, 2011)
팝아트 팩토리 초대전(서울-낙엽의 꿈, 2010)
롯데화랑(대전-창작 지원초대전 Boomming up Artist, 2007)
오원화랑 기획 초대전(보다/읽다, 2006)
우리은행 대전 본점 초대전(쓰다/읽다, 2006)
롯데화랑(대전-호랑이를 쓰다, 2005)
안토니오(대전-찰리 채플린과의 대화, 2002)
아트페어
2014~ 한, 중, 일 국제 아트페어 외 국제 아트페어 7회
단체전
2018 한, 중 새로운바람10인전(주중한국문화원/베어징)
2017 옴니버스 6인전(갤러리쿱/서울)
2017 계룡산전(계룡예술의 전당/계룡시)
2016 청주, 목포 에술교류전국 유명작가 초대전 (청주 예술의전당/청주)
2016 동강 현대작가 초대전(영월문화 예술회관/영월)
2016 여수 국제 아트 페스티벌(주중한국문화원/북경)
2015 한, 중, 일 대표작가전(주중한국문화원/북경)
2015 6인 6색전(갤러리 인/부산)
2013 한, 중, 일 미술가전(798 bud갤러리/북경)
2013 청년작가전(m갤러리/대전)
2010 한, 중, 일 미술가전(후쿠오카/일본)
그 외 단체 기획전, 150여회
현재
국군간호사관학교 외래교수, 한남대학교 출강, 김해 미술대전 심사위원/운영위원 역임
한,중,일 국제 미술가전 운영위원, 모란현대 미술대전 운영위원, 보문미술대전 심사위원 역임
강  민  정
Kang Min Jeong
아트 페어
❑ 계명대학교 미술대학 서양화과 졸업 및 동대학원 졸업
❑ 개인전(9회) 서울,대구
부스개인전(17회) 서울,대구,전주,김제
❑ 초대전 및 단체전(170 여회)
‣ 대구,창원,부산,경주,광주 아트페어
‣ 관조의 정원전(광주과학기술원GIST)
‣ 대구 구상회화 대작 전 (대백프라자갤러리)
‣ 평창 동계 올림픽 All.Connected전(서울 올림픽공원)
‣ 동원화랑 30주년 기념전(동원화랑)
‣ 세계청년 비엔날레
‣ singapore bank art fair (pan pacific hotel)
‣ 교수 초대전(극재미술관)
‣ 봉산문화제 (중앙갤러리)
‣ 서울 오픈 아트페어(코엑스)
‣ 한중교류전(중국 위해,서주, 수성아트피아)
‣ 대한민국 선정 작가전(서울시립미술관)
‣ Korea Art Festival (SETEC)
‣ 대한민국 청년작가 “봄의 향연전”(서울 인사아트센터)
‣ 필리핀 다바오 국제전
‣ 한국의 날 기념 초대전(미국 LA)
‣ 표상회 정기전 및 소품전 (대구문화예술회관).......외 다수
❑ 입상경력:대구시전특별상(대구은행),한국미술국제공모전우수상,신라미술대전우수상 ,한국정수미술대전특선외 다수
❑ 작품소장: 대구은행, 뉴질랜드대사관, 미래에셋, 대성에너지, 더 스타휴CC ,(주)엠지베버리지,광주김냇과...
❑ 現 대구미협, 표상회, 자관전. 계명대학교 미술대학 출강
강  홍  순
KANG,HONG SOON
Solo Exhibition 28th
(단성,라메르,코스모스,도솔,조형갤러리 I Gallery MIAMI Art Fair, KIAF, SOAF, 부산아트쇼 및 각종 Art Fair 등)
2018 BAMA Art Fair (Bexco)
2018 부산 조이갤러리 개인초대전
2018 Peace in Art 전(도화헌미술관)
2018 송파미술제초대전 (송파구민회관전시장)
2018 광양시기획 개인초대전 (광양문화원갤러리)
2018 80인 기획초대전(여수 엑스포아트갤러리)
2017 대구 Art Fair (Exco)
2017 광양,심천 교류전(중국심천미술관)
2017 광주 Art Fair (김대중 컨벤션센타)
2015 영.호남 구상작가 교류전(울산 예술회관)
2014 SOAF 서울 오픈아트페어(Coex)
2013 BAMA Art Fair (부산Bexco)
2013 광주 Art Fair (김대중 컨벤션센타)
2013 부산아트쇼 (Bexco)
2013 대구 Art Fair (Exco)
2012 화랑미술제 Korea Galleries Art fair (Coex)
2012 ECOLE40 단체전 (인사아트센타)
2011 Doors Art Fair (임페리얼 팰리스 호텔)
2011 Singapore Art Fair -Moon Gallery(홍콩)초대
2011 Art by Geneve -art Fair (Pale Expo, Geneva Swiss)
2011 신년기획초대전“아름다운정원”(포스코건설갤러리)
2010 Shanghai EXPO기념-한중일 현대미술전
2010 여수 국제 아트페스티발 (진남문예회관,연갤러리등)
2010 강원대학병원 갤러리개관 초대전
2010 순천만 환경아트페어 현장전
2010 ECOLE정기전 (갤러리 바이올렛)
2010 선과색 정기전(인사아트센타)
2009 ‘Miami Art fair’ (U.S.A)
2009 11회 The 11th Shanghai arts Festival “ 오늘의 한국현대미술”(상해시립미술관)
2009 기획초대세로토닌전“아름다운세상을 부탁해”(서울시립미술관)
2008 beijing olyimpic arts Festival (beijing 올림픽경기장)
2008 여름기획 “바다를만나다” (신세계미술관)
2008 KBC갤러리(여수) 개관기념초대전
2008 ECOLE전 (상해한국문화원)
2007 “우리땅 우리민족 숨결전” (광주시립미술관)
2007 롯데백화점 초대전 (강남점)
우리땅 동서남북 답사 스케치전 (남도예술회관)
한국미술의 새로운 도약전 (우림미술관 인사동)
도화헌의 추억 초대전 (고흥도화헌미술관)
세계를향한 현대미술제 (문화일보갤러리)
선과색동인전 ‘96~ (예술의전당, 인사아트센타등)
타슈켄트전 (우즈베크스탄예술회관)
Free art Fair (잠실롯데갤러리)
`96 미술21 초대전 (조형갤러리)
서양화100인초대전 (서울갤러리)
광주 Biennale 기금전 (일민문화회관)
광주 Biennale 특별전 (인간의숲, 회화의숲)
광주 Biennale 특별전( 남도문화의원류를찾아서) 전국순회전
남부 현대미술제 (부산,전주문예회관)
한국청년작가 초대전 (서울시립미술관)
동부미술선정 작가 초대전 (진남문예회관)
제5회 바다미술제 (광안리해수욕장)
한국미술협회전 ‘81~ (국립현대미술관, 예술의전당)
누리무리그룹전 ‘84~91 (상갤러리, 금호, 예술의전당등)
KBS 향토작가 초대전 (KBS문화센타)
Mail art전 (제3미술관)
개도100주년 기념전 (남도예술회관)
삶과미술의 동반전 (코스모스갤러리)
KFA코리아 아트페스티발 (세종문화회관)
고향의봄전 (갤러리자유로 일산)
한,일미술 교류전 (남도예술회관)
남도2000년전 (남도예술회관)
오늘의자연 그 아름다움전 (문예회관 광양)
동서미술의 현재전 (진남문예회관 광양)
프랑스파리 ONIVA GALLERY 단체기획전
“한 집 한 그림걸기”작은그림전 (뉴코아순천점)
전남미술 50년전 (남도예술회관)
포커스 현대미술제 (진남문예회관 여수)
서경갤러리 기획초대전 (서경갤러리)
남도 한마음축제전(창원,여수.진주,순천)
[수상]
문화체육부장관상 수상 ‘95미술의해
대한민국미술대전 입.특선 4회(82~85)
전매대상전 특선(79) , 목우회전 입선(80)
전라남도미술대전 입.특선 6회(80~85)
전국연극제 무대미술상 (89)
前: 미술협회 순천지부장 역임. 한국미술협회 본부이사 역임
現: 한국미술협회 회원, 한국 전업작가회 회원
김  영  옥
Kim Young Ok)
한남대학교 사회문화대학원 조형미술학과 (서양화)졸업
*개인전 6회
개인전 및 초대전
갤러리 고트빈(대전TJB) -대전(2016)
갤러리 리얼 초대전- 서울(2017)
갤러리41 초대전 -서울(2018)
명갤러리 초대전 -서울(2018)
SUN갤러리 초대전 -서울(2018)
까페713 초대전-대전(2019)
*아트페어 11회
개인부스전
2018 광주아트페어(김대중컨벤션센타)
2018 KIAF (서울COEX 전시실)
France Korea Live Art Fair (LOUEN) 2018
2018 화랑미술제(서울COEX 전시실)
2018 국제화랑제 BAMA(부산 BEXCO)
2018 아트경주(경주하이코)
2018 군산 리빙아트페어(새만금컨벤션센타)
2014. 2015, 2017, 2018 대전국제아트페어 4회(대전무역전시관)
*단체전
대한민국미술대전(일산킹텍스2018), 한, 루마니아 미술문화교류전(부카레스트 국립도서관)
Korea Live 2014 Art Festival(Germany)
예배당이 있는 마을 3인전(전국교회 순회 중. 2018~)
신개념전,블루전, 환경미술협회전,대전여성특위전 외 다수
*수상
대한민국미술대전(국전 특선) 2018
대전광역시미술대전 특선 3회
*현재
사)한국미술협회
사)환경미술협회
블루회
대전여성특별위원회
신개념전 회원
길  양  숙

한남대학교 조형예술대학 회화과 및 동대학원 미술학과 졸업
개인전
2014 DISPLAY, AK GALLERY, 수원
2012 Display; Supermarket, GALLERY SUNG, 대전
2009 윈도우 갤러리, 갤러리현대, 서울
그 외 단체전 다수.
김  보  연
서양화가 김 보 연(Bo-Yeon, KIM)
홍익미대 서양화과 학사, 국립 파리8대학 조형예술과 석사.
개인전 44회(한국, 프랑스, 미국, 일본, 중국) 2인전 4회(서울, 울산)
2016 한국구상대제전 우수작가상 수상(서울/예술의 전당)
2016 경기미술상 수상(의정부 예술의 전당)
2012 성남시문화상 수상(성남시)
2011 성남미술상 수상(성남아트센터)
2007 세계평화미술제 “국회의장상” 수상 (단원미술관)
2008 IMA국제교류대상 수상(동경도미술관/일본)
2005 “미술세계 작가상” 수상(서양화부문)
1992 파리비엔날레“소중한 지구상” 수상(파리/그랑빨레)
그룹전,기획전,초대전 650여회(국내외 포함)
국내외 미술관 및 다수기업 작품소장
각 공모전 조직위원,운영위원장,심사위원장 역임
현재
아시아미술가협회(A.A.A) 회장, 한국미술협회 부이사장.
한국문화예술협동조합 이사장.
김  일  주
金 壹 柱    Kim, il-joo
개인전
2018 제4회 The Present-‘Natural-마주하는 공간’ 展 (중구문화원, 대전)
2017 제3회 The Present-'엽전 열 닷 냥' 展 (고트빈갤러리, 대전)
2015 제2회 The Present 展 (대전예술가의집, 대전)
2014 제1회 Time, Space and Memory 展 (프랑스문화원, 대전)
아트페어
2019 독일드레스덴예술축제 (messedresden, 독일)
2018 대전국제아트쇼 (무역전시관, 대전)
2017 대전국제아트쇼 (무역전시관, 대전)
2017 세종미술협회아트페스티벌SAAF "마법적인 봄Vision" (세종)
2017 광주아트페어 (김대중컨벤션센터, 광주)
2017 KOREA LIVE ART FAIR (honfleur, 프랑스)
2016 대전국제아트쇼 (무역전시관, 대전)
레지던시
2015 소제창작촌42 4기 입주작가
단체전
2019 Kunstraum Reuter갤러리 초대전 (Kunstraum Reuter, 베를린)
2019 명화갤러리개관기념초대전 (명화갤러리, 대전)
2018 추·풍·가·색展 (U.H.M Gallery 단해기념관, 영동)
2018 화이트포럼 ‘Treasure Island' (타임월드갤러리, 대전)
2018 REVIEW ‘YOLO플러스-행복을넘어’ (중구문화원, 대전)
2018 한·중 새로운바람 10인전 (주중한국문화원, 중국 베이징)
2018 아트스페이스 쉬갈다방 개관기획초대전 ‘느리게생각하기’ (아트스페이스 쉬갈다방, 공주)
2018 KOREA-POLAND교류전 (Szyb Maciej, 폴란드)
2018 대전미술제 ‘대전미술을 만나다’전 (대전예술가의 집, 대전)
2017 REVIEW ‘경로를 이탈하셨습니다’전 (비비스페이스, 대전)
2017 KOREA LIVE ART FAIR 귀국전 (금보성아트센터, 서울)
2017 화이트포럼 (백마아트홀, 대전)
2017 한국관광협회갤러리 개관기념초대전 ‘한국미술의 향연전’ (한국관광협회갤러리, 서울)
2017, 2016 의왕 백운예술제 ‘국제플래카드 아트’ (백운호수, 의왕)
2017 THAILAND-KOREA Exchange Exhibition (pattani, 태국)
2017 라온컨벤션호텔 초대전 ‘꽃 희망 동행전’ (라온컨벤션호텔, 대전)
2017 대전미술제 ‘현대미술의 오늘전’ (대전예술가의집, 대전)
2016 대청댐 물문화관 초대전 (물문화관, 대전)
2016 전국광역시 및 제주특별자치도 미술교류 초대전 (부산시청, 부산)
2016 대전미술제 (대전예술가의집, 대전)
2015, 2014 REVIEW (KBS, 대전)
2015 화이트포럼 (메르헨갤러리, 대전)
2014 화이트포럼 (프랑스문화원, 대전)
국립충남대학교 회화과(서양화) 졸업
보문미술대전, 대한민국여성미술대전 심사·운영 역임
현재) 사)한국미술협회, 리뷰, 화이트포럼, 미로회 회원
대전광역시미술협회 사무처장, 대전국제아트쇼 디렉터
김  한  숙
Kim Han Suk
대구예술대학교 서양화과 졸업
개인전 32회(서울,대구,경주,광주,전주)
KIAF(코엑스,2015,2016,2017)
화랑미술제 (코엑스, 2009,2017,2018)
대구아트페어(대구엑스코,2011,2012,2014,2015,2016,2017)
서울오픈아트페어(서울코엑스,2012,2013,2014,2016)
부산국제화랑아트페어(부산벡스코,2012,2016,2017,2018)
아트부산(부산벡스코,2017,2018)외 다수의
기획 그룹전 및 국내외 아트페어 참가
아름다움 TV갤러리 출연
OCN드라마(플레이어) 작품협찬
류  춘  오
RYU CHUN-OH
한남대학교 회화과 및 동대학원 졸업

개인전 19회 (서울/대전/이천/소주-중국/파리)
아트 페어
․2018 SEOUL ART SHOW(COEX Hall A/Seoul)
․2017 SEOUL ART SHOW(COEX Hall A/Seoul)
․KIAF 2016/Art Seoul(COEX Hall A/Seoul)
․2015 Affordable Art Fair Singapore(F1 Pir Building/Singapore)
․2014 홍콩 Affordable Art Fair (Convention Center/Hongkong)
․2014 서울 Pink Art Fair(인터콘티넨탈 호텔/서울)
․2012 KCAF(서울예술의전당한가람미술관/서울)
단체전 다수

소장
국립현대미술관, 대전서구문화원, 세종호텔

현재: 한국미협, 창형전, 자유표현전, 대전시전 초대작가
박  영  호
(Bark, Young-Ho , 朴 永 虎)
한남대학교 미술대학 서양화과 졸업
한남대학교 미술대학원(서양화전공) 졸업
개인전
2010 "ONE" 쌍리갤러리/대전
2008 "하나되기" 아트센터 알트/대전
2006 "통과하며 흐르다" 롯데화랑 기획 초대전/ 대전
2001 "떨어진 꽃" 이공갤러리/ 대전
1999 "몽중화" 현대화랑/ 대전
1997 "낙엽을 밟으며" 홍인갤러리/대전
2018 그림을 그리는 사이전(대전kbs방송총국 갤러리)
2017 그림을 그리는 사이전(대전kbs방송총국 갤러리)
2016 대전시초대작가전(대전시립미술관)
2016 그림을 그리는 사이전
2015 대전시초대작가전 (대전시립미술관)
2015 그림을 그리는 사이전
2014 대전시초대작가전(대전시립미술관)
2014 그림을 그리는 사이전(대전서구문화원)
2013 대전시초대작가전(대전시립미술관)
2013 그림을 그리는 사이전(프랑스 문화원)
2012 그림을 그리는 사이전(대전서구문화원)
2012 대전시초대작가전(대전시립미술관)
2012 아우라전(쌍리갤러리)
2011 대전시초대작가전(대전시립미술관)
2012 아우라전(쌍리갤러리) 외 다수 전시
배  성  희
Bae, Sung-Hee
2017서울아트쇼(코엑스)
대전국제아트쇼(대전무역전시관) 2013~2017
시간속의 여행.. 그곳(메르헨초대전)
한·중 교류 전시기획전. 화풍전(베를린 글루가우AIR스페이스갤러리)
국제 현대미술 프로젝트전, 대한민국 아트페스티벌
한남대학교 교수작품전, 풍경수집전(영아트갤러리, 보다아트센터)
A&C Art Fair SEOUL 2012(SETEC) 가을맞이 작은그림전(바이올렛)
다양성과 시대정신전, 대전미술제(대전시립미술관), 대덕미술초대전
現)한남대학교 초빙교수, 한국미술협회회원,가담자, 묵가와 신조형체전회원, 대덕초대작가,
신  지  혜
Shin Ji Hye
2017서울아트쇼(코엑스)
수상
2018 대전광역시미술대전 입상
단체전
2018 진선미전(이미정갤러리)
2018 프랑스-루앙 국제교류전
2018 폴란드 바르샤바 국제교류전
2018 제9회 구색전(대전KBS총국)
2018 여성특별위원회 회원전
아트쇼
2018 대전국제아트쇼
2017 대전국제아트쇼
신  지  혜
서양화 - 신 철 ( 申 哲, Shin Cheol )
개인전 40회 (서울, 부산, 광주, 대구, 휴스턴, L.A 등)
원광대학교 미술학과, 홍익대학교 대학원 졸업
허니문 스토리전 (롯데백화점 영등포점, 서울)
바코드 Barcode전 (양평군립미술관, 양평)
백화만발 만화방창 (경기도 미술관, 안산)
장밋빛 인생 (AK갤러리, 수원)
예술, 봄을 만나다 (천안예술의전당, 천안)
한국국제아트페어, 화랑미술제 (COEX,서울) 외
현재_강원대학교 미술학과 출강
대한민국미술대전 심사위원 및 운영위원 역임
중학교 미술교과서 작품수록 (2018, 씨마스)
정예작가상 수상 (2016, 한국미술협회)
주요 작품 소장처
국립현대미술관, 외교통상부, 서울시립미술관, 광주시립미술관, 전북도립미술관, 양평군립미술관, 서호미술관, 서울아산병원, 서울삼성의료원, 강원대학교병원, 주 핀란드 한국대사관, 주 브라질 한국대사관, 주 불가리아 한국대사관, 서울고등검찰청, 수원지방검찰청 여주지청, 산업은행, 밀리토피아호텔 외
연  상  록
연 상 록 延 尙 錄 (Yeon, Sang Rock)
한남대학교 회화과 서양화 전공
충북대학교 조형예술 일반대학원
개인전
2019년 제19회 개인전 금산보건소(초대전)
2018년 제18회 개인전 대전 나 갤러리
2018년 제17회 개인전 서울 갤러리 쿱
2017년 제16회 개인전 서울 갤러리 쿱
2016년 제15회 개인전 서울 갤러리 쿱
2016년 제14회 개인전 대전 메르헨 갤러리
2015년 제13회 개인전 서울 갤러리 쿱
2015년 제12회 금보성 아트센터 초대 개인전
2014년 제11회 대전m갤러리 개인전
2013년 제10회 대전 모리스갤러리 초대 개인전
2012년 제9회 대전 쌍리갤러리 개인전
2012년 제8회 개인전 청주 남서갤러리 기획 초대전
2012년 제7회 개인전 소호갤러리
2011년 제6회 개인전 현 갤러리 기획 초대전 (서울 인사동)
2011년 제5회 개인전 (덕린갤러리)
2011년 제4회 개인전(모리스 갤러리)
2010년 제3회 개인전(대청문화전시관)
2009년 제2회 개인전(안산예술의전당)
2008년 제1회 개인전(안산예술의전당)
기획․초대전
2019년 제19회 금산보건소 초대전
2018년 제18회 초대전 대전 나 갤러리
2016년 메르헨 갤러리 초대전
2015년 쿱갤러리 초대전
2015년 금보성 아트센터 초대전
2014년 도요타 대전점 기획 초대전
2013년 대전 모리스갤러리 초대전
2012년 청주 남서갤러리 초대전
2011년 서울 인사동 현갤러리 초대전
2011년 대전 덕린갤러리 초대전
2012년 m갤러리 구상작가회 이웃나눔 소품 판매전
2011년 SOAP 서울오픈아트페어 출품(코엑스 아트홀/서울)
2008년,2009년 안산국제아트페어 AIAF “한국 미술의 힘”(안산예술의전당/안산)
2011년 안산아트페어 운영위원 출품전.(안산)
대한민국 청년작가전(서울한전프라자/서울)
아시아예술가협회 터치전 (서울한전프라자/서울)
87동행전 (천안 아트스토리/천안)
뉴욕나라갤러리 초대전(뉴욕나라갤러리/뉴욕)
이코노텍스트전(홍인갤러리/대전)
전)
우송대학교출강. 한남대학교 회화과 출강. 롯데백화점 출강
현)
대전광역시전 초대작가
대전구상작가회 사무국장. 한국미술협회 금산지부 지회장
안산국제아트페어 운영위원. 한국화가협동조합 소속작가
한국미술협회회원. 다락원 출강.
유  병  호
유 병 호(兪炳昊) YU,BYOUNG-HO
日本 京都市立美術大學大學院 卒業(版畵專攻)
홍익대학교 미술대학원 졸업(서양화전공)
숭전대학교(현 한남대학교)사범대학 미술교육과 졸업
개인전 27회 (서울,대전,일본)
1977-현재 한국미술협회대전회원전
대전시미술대전 특선 및 대상수상
대한민국미술대전 운영위원, 심사위원 역임
대전시미술대전 심사위원 및 운영위원 역임
한국현대판화가협회전 심사위원 역임
경기미술대전 심사위원 및 운영위원 역임
1985-2016 대전판화가협회전대전)
1990-2016 한국현대판화가협회전(Seoul)
2003 power of asia전(Denmark,에스비아미술관)
2006 3국3색전(Irkutsk Rogol Exhibition Center, Rusia)
2006-2015 한국,몽골,태국,일본교류전(대전l)
2015 한일판화교류전(Art Garden. Japan)
2015 Figurative Art (The house of jacobi, Russia. Moscow)
2015 Xiaoxiang Exhibition of International Printmaking(중국, Xiaoxing 미술관)
2016 유병호 30년 판화 회고전 (진천판화미술관)
2017 대전시초대작가상 京都市長賞, 北海道知事賞 수상
외 국내외 단체전 및 초대전 500여회 참가
현재/ 대전중구문화원 부원장, 한국현대판화가협회회원, 대전판화협회회원, 판화이후고문, 대전국제미술교류회회원,
유  창  숙
유 창 숙 劉 昌 淑 Yu, Chang-Suk
개인전 5회(서울,대전)
부스전 10회(부르나이,중국,서울,성남,대전)
그룹전
제16회 미의식의 표상전(인사아트 프라자 갤러리/서울)
대전광역시 미술대전 초대작가전(대전 시립미술관/대전)
제51회 한국미술협회전(예술의 전당 한가람미술관/서울)
여수 국제아트 페스티벌(세계박람회장/여수)
남북화합미술전“백두에서 한라까지”(메트로미술관/서울)
KOREA LIVE 2014 (MENSCHEN KULTUREN TRADITIONENINDRESDEN/GERMANY),
예술관광 특구전(KBS전시관/대전)
한국 구상 미술 리필 특별전(G아르체 갤러리/서울)
강릉시립미술관 기획전-대한민국미술대전 수상작가(구상부문)초대전 외120여회
수상내역
대한민국 미술대전 평론가상, 특선, 입선 2회.
대전광역시 미술대전 특선4회, 입선,
미의식의 표상전 최우수작가상,
서해미술대전 우수상. 그 외 다수
현재
대한민국 미술대전 초대작가,
대전광역시 미술대전 초대작가,
대한민국 선정작가전 초대작가,
한국미술 리필전 사무국장,
한국미술협회, 대전미술협회, 화인전 자문위원,
아우름 평생학습원 서양화 출강역임.
작품소장
SBS아침드라마 “사랑이 오네요” 작품협찬
한국 수자원공사
여수시청
윤  봄
2018 대전국제아트쇼 개인부스 참가
2018 무등미술대전 입상
2018 대전 서구 힐링아트페스티벌 참가
2018 인사동 리수갤러리 '겨울동화전' 초대전
2017 대전국제아트쇼 개인부스 참가
2016 브릭하우스갤러리 초대전
2015-2016 KBS 개인전 외 회원전 참가
현)
흙갤러리 '봄날' 도예공방 운영
대전시민대학 강사(예쁜 예술 도자)
진로체험교육 '꿈길' 등록 교사
윤  예  진
윤예진 (YunYeejin)
배재대학교 일반대학원 미술학과 수료
개인전
2019 / 나날의 기록 - 윤예진 초대전/ (Before Blooming,서울)
아트페어
2016,2017,2018 / 대전국제아트쇼 개인부스 / (무역전시관,대전)
그룹전시
2016 / 대전미술제 / (예술가의집,대전)
2017 / Review전 / (비비스페이스,대전)
2017 / 제 36회 미로회 / (보다아트센터,대전)
2018 / Dream Forest전 / (대전시립미술관 DMA아트센터,대전)
2018 / 이 작가를 주목하라 제 3회 헤드라이트전 (보다아트센터,대전)
2018 / ASYAAF & Hidden Artists Festival / (DDP,서울)
2018 / Korea live art fair / (FRANCE, ROUEN)
2018 / Review YOLO플러스-행복을넘어 / (대전중구문화원,대전)
2018 / 진선미 전 / (이미정갤러리,공주)
수상
2015,2017 / 대전 미술대전 / 특선
2016 / 대전미술대전 / 서양화 부문대상
이  근  택
이 근 택 (Lee- Geun Taek)
세종대학교 대학원 회화과 서양화전공 졸업
대구예술대학교 서양화과 졸업
개인전16회 (서울,경기,일본,)
부스개인전 7회 (서울,예술의전당)
아트페어 35여회 (서울,대구,경주,부산,광주,대전,홍콩)
단체 및 초대 기획전 150여회
여행자의시간 展 (BNK아트갤러리,부산)
이근택,김은미 The trip 展 (GS타워더스드릿갤러리.서울)
K옥션 온라인경매 (K옥션,서울)
사랑나눔경매 (K옥션,서울)
6th 화이트세일 자선경매 (서울옥션,서울)
13th Cutting Edge (서울옥션,서울)
조선화랑40주년기획 (조선화랑,서울)
선화랑 개관 33주년 기념 (선갤러리,서울)
우당 이회영과 그 형제들 展 (자인제노갤러리,서울)
BLUE OCEAN 展 (북경 좌우미술관,중국)
남부현대미술제 (시립미술관,대전)
Beyond展 (Konrin Gallery,ToKyo/Japan)
여행 展 (갤러리M,서울)
작품협찬
브라보 마이 라이프 , 황금빛 내인생 , 왔다!장보리, 상속자들, 메티컬탑팀, 커피하우스 , 넌 내게 반했어, 내 마음이 들리니, 즐거운 나의집 , 웃어라 동해야 , 바람불어 좋은 날 , 아직도 결혼하고 싶은 여자
작품소장
경주세계자동차박물관, 국립현대미술관, 제주현대미술관, 백운갤러리, 한국지오매틱스 ,영신인더스트리 , 제주도립미술관 , 한국불교미술박물관 ,포항시청 , 성남아트센터 , 영신기계 , 외 개인소
이  석  중

원광대학교 미술대학 서양화과 및 동 대학원 졸
개인전 23회
대한민국미술대전 특선 및 입선
전라북도 미술대전 대상 수상
전국춘향미술대전 대상 수상
현)
한국미술협회 익산지부장, 서양화 2분과 이사, 신작전, 전업작가회, 중작파 회원
이  존  립

◆ 조선대학교 미술대학 회화과 졸업동 교육대학원 졸업
◆ 개인전 및 초대전 44회. 국.내외 아트페어40회 출품
◆ 수상
전라남도 미술대전 우수상. 대상.수상(96-.2001)
대한민국 미술대전 특선1회입선3회.(96-2003)
전남 청년 작가상 수상(2002)
전남 예술상 수상 (2010)

◆ 단체전 300여회출품
◆ 출판물
미국CFM사 캘린더제작(2008)
일동제약 캘린더제작(2008)
서진규박사(저) 행복수업 31점 그림수록
신병은시인 시집 휴 37점 그림 수록
경기도로공사 표지그림
7차교육과정 교과서 작품 수록(미레엔 중등교과서)
2015 개정교육과정 교과서 작품 수록(씨마스 고등학교 미술교과서)
2018 개인화집발간(정원에서 꿈꾸다. 73° )
◆ 현재
선과색, 그룹새벽, 중작파회원
전라남도미술대전 초대작가.
대한민국미술대전. 전라남도미술대전. 광주시전.순천미술대전.전국바다사생대전. 벽골미술대전. 심사위원역임
한국미술협회 여수지부장 역임
조선대학교 미술대학 겸임교수 역임
한국미술협회 이사 역임
아트뮤제 사이버작가
임  성  호
학력 :
1985~한남대학교 미술대학 디자인학과
2003~명지대학교 산업대학원 도자기기술학과 석사
2013~명지대학교 일반대학원 신소재공학과 박사
경력 :
2006~2015 명지대학교 산업대학원 도자기기술학과 겸임교수/
2006~2009 명지대학교 사회교육원 학점은행제 전담강사/
2014~2016 천안박물관강사/석장리박물관강사/전통과학대학강사/
2015 정선아리랑미술제 심사위원/
2015 대전광역시미술대전심사위원 역임
현) 대전광역시미술대전초대작가 / 한남대학교 융합디자인학과 외래교수 / 한국전통문화대학교 문화유산융합대학원 외래교수 / 대전도예가협회 회장, 목원대학교 도자디자인과 겸임교수
개인전
1997 흙과 소리전,전 (대전 해바라기가 있는 정물 갤러리초대)
1998 임성호 도예전 (대전 리버사이드 갤러리초대)
2005 임성호 전통도예전 (대전 롯데백화점 롯데화랑초대)
2006 숲, 임성호도예전 (대전 롯데백화점 롯데화랑초대)
2008 임성호 계룡산 분청전 (서울 목인박물관 목인갤러리)
2007 계룡산이야기 (천안 파랑갤러리초대전)
2010 봄,계룡산 (대전 한화갤러리아백화점갤러리)
2013 달을품은호랑이 (대전 모리스갤러리초대)
2014 계룡산 스토리 (서울 한국공예디자인문화진흥원초대)
2015 풍경 피어난 임성호의 도판화전 (대전 모리스갤러리초대)
2016 계룡산분청 . 念 (대전 모리스갤러리초대)
2017 임성호박사 특별초대전 (부산 모란당갤러리)
2018 계룡산 도자 민화전 (공주 하숙마을 갤러리)
논문 및 심포지움
2004 계룡산철화분청사기철채연구계룡산주변재료를중심으로(석사논문)
2004 계룡산 철화분청사기 철채에 연구 (이천미란다호텔발표)
2008 계룡산분청사기 재료연구 (서울교육문화회관 발표)
2010 image cut Raman Micrope를 사용한 계룡산 철화 분청사기연구(박사논문)
2012 한일전통도자교류학술세미나(부여 한국 전통문화대학 발표)
2013 계룡산 석간주를 사용한 흑색안료개발(박사논문)
2013 정수 슬러지를 혼합한 계룡산 철화분청사기 고강도소지개발 (박사논문)
2013 계룡산철화분청도편및철화분청사기검정색안료와 고강도소지개발(박사논문)
2016 삼척도석연구 (삼척시)
단체전
2018 공주KTX역 계룡산 철화분청전
2018 계룡산철화분청사기전(대전KBS)
2018 광주문화회관초청 계룡산철화분청사기전(광주문예회관)
2018 카페쇼(대전컨벤션센터)외 다수
협회전, 1993~현재 대전도예가협회전, 계룡공방작가전, 장작가마를사랑하는회원전, 공주공예가협회전, 한국전업작가전, 계룡산도자예술촌협회전, 한국공방작가회전, 한국미술협회전
do.ye
임  성  희
임 성 희 1979~ 任 晟 希 Lim sung hee
한남대학교 회화과(서양화전공) 및 동대학원 졸업
개인전
2018 ‘세상의 모든 아이들에게’ (갤러리 고트빈TJB/대전)
2016 ‘오늘 나의 꽃’ (아트컴퍼니 긱/ 서울),(메르헨 갤러리/대전)
2015 ‘우리들의 초상’ (모리스갤러리/대전)
2013 ‘유토피아’ (모리스갤러리/대전)
2011 ‘백일간의 돼지꿈’ (돼지문화원/원주)
2010 ‘영웅을 위한 미장센’ (갤러리더케이/서울)
2009 ‘친밀의 유희’ (갤러리담/서울)
2008 ‘금지된 장난’ (갤러리도스/서울)
2005 ‘자리_꽃이피다’ (S'dot 갤러리/대전)
2003 ‘자리_꽃’ (타임월드갤러리/대전)
ART FAIR
대구아트페어 2018(엑스코/대구)
화랑미술제 2018(코엑스컨벤션센터/서울)
어포더블 아트페어 서울 2016 (동대문 디자인 플라자 (DDP)/서울)
대전 아트쇼 2015(대전 무역센터/대전)
ART KAOHSIUNG (CHETEAU de CHINE, Kaohsiung/Taiwan)
ART BEIJING (Agricultural Exhibition Center/Beijing-China)
SOAF (코엑스컨벤션센터/서울)
ARTSHOW Daejeon (대전무역센터/ 대전)
단체전
2019 Hello! 2019! - 돼지, 꿈을 꾸다 (천안예술의전당 미술관/천안)
2019 '일상 그리고 일탈展' (롯대갤러리 MVG 라운지/일산)
2019 돼지꿈 꾸는 날’ 송영학, 임성희2인전 (롯대갤러리 광주/광주)
2018 ‘예쁜,사랑,행복,복돼지’ 전 (나 갤러리 /대전)
2018 ‘현대미술특별전’ (우연갤러리/대전)
2018 ‘화두대전’ (갤러리 고트빈/대전)
2018 ‘대전의 기수’전 (오원화랑/대전)
2018 ‘서구 힐링아트 페스티벌’ (서구 보라매공원/대전)
2018 ‘유희본능’ (봄 갤러리/대전)
2017 ‘오늘 우리’ (이공갤러리/대전)
2017 ‘대전의 기수’전 (오원화랑/대전)
2017 ‘결코 웃기지만은 않은 이야기’(대전국군간호사관학교/대전)
2017 ‘선물 Things that we, wish to have’ (오원화랑/대전)
2017 ‘한남회화전’ (한남대학교 중앙미술관 전시실/대전)
2016 ‘화두_예술을 먹다 (예술가의 집/ 대전)
2016 ‘내일 꾸는 꿈’ (대전 근현대사 전시관 기획 3전시실)
2016 ‘대전의 기수’전(오원화랑/대전)
2016 ‘Finding neverland’ (경남은행 갤러리/창원)
2016 ‘정이 있는 풍경 속 사람들 (한남대학교 중앙미술관 전시실/대전)
2016 ‘그리지 않고는 견딜 수 없던 그리움’(모리스갤러리/대전) 외 다수 전시
임  형  선
임 형 선 (任 炯 先) Lim Hyung-Sun
대전 서구 도안동로 77번지 도안18단지 우미린 풀하우스A 1808동 2602호(자택)
대전 서구 둔산동 2107번지 3F(작업실)
전화:010-3030-9725
E-mail : lhyung91@naver.com
개인전11회(서울, 대전, 청주, 일산, 세종)
제1회 ‘형과선’展
제2회 ‘은빛그림자silver shade’展
제3회 ‘은빛그림자silver shade-현대인’展
제4회 ‘은빛그림자silver shade-道伴’展
제5회 ‘버려진 우산’展
제6회 ‘현대인-父’展
제7회 ‘느린 시간의 기억’展
제8회 ‘반복- 퍼즐스토리’展
제9회 ‘점철된 반복’展
제10회 ‘그 지루함의 반복’展
제11회 ‘Repetition &Difference... Variation'展
2인전 3회 :
임형선, 박능생 2인전/ 임형선, 김영태 2인전/ 임형선, 박능생 2인전
3인전 3회 :
임형선,윤종석,이용재3인전/임형선,송인,박능생3인전/임형선,박민효,박홍미 3인전
부스전 :
2017 대전 서구 힐링아트페스티벌(대전, 보라매,샘머리공원)
2016 서울 아트쇼(서울, 코엑스)
2016 스푼 아트쇼(일산, 킨텍스)
2016 대전 국제아트쇼(대전, 무역전시관)
2015 대전 청년미술제(대전, 예술가의 집)
2009 L,SAF2009 아트페어(공주, 임립미술관)
국제교류전 및 단체전 297회
수상경력 :
오원청년미술상, 한국조형미술상, 대전청년작가상, 형상전특별상
작품제목 :
1.버려진 우산 14.3x70cm mixed media 2006
2.playboy&people18936 122.2x128cm staple, mixed media 2011
3.repetition39823 122.2x122.2cm staple 2011
4.repetition 75x66.3cm staple 2018
5.repetition-魚의 노래 66.5x22.1cm staple, mixed media 2017
6.repetition-부부 45.5x65.1cm staple, mixed media 2018
정  철
정 철 ( Jung-Chul )
개인전 25회 (서울.대전.천안.일산.양산.중국.프랑스등)
최근3년 주요기획전 :
한국화 동질성전(청주.광주.대전.전주.서울)
한국 선면회전(서울시립미술관.오사카한국문화원.강릉미술관등)
kama(예술의전당,한가람미술관)
Seoul art Fair (예술의전당,한가람미술관)
Finding Beauty of Love and Peace(아랍국립미술관)
Kdrea and Dubai (두바이 현대미술관)
한중교류전 (하얼빈대학.롯데갤러리등)
대전한국화회전(타임월드갤러리등)
Manif ,seoul(한가람미술관.서울)
Art Daegu (대구 엑스코)
Art mezt (프랑스)
니스시 아시아작가초대전(프랑스)
상해아트페어(중국)
중심축 경계를 넘어(선송화랑 베이징)
아트부산(부산 백스코)
바람과바람의대화(인천시립월전미술관)
꿈과일상(양평군립미술관)
화랑미술제(코엑스 인도양홀)
기운의 조율 (아트센타 쿠)
KIAF (코엑스)
정철.이상열 초대전 (스페이스 나무)
그 외 단체전 300여회
강의경력:추계예술대학교.중앙대.한남대대학원 출강 및 역임
소장처:국립현대미술관.한국산업은행.KB국민은행.서울시립미술관.주식회사SK
대전시립미술관.제주해군기동사령부.조이마루.대전방송.국제태권도원등
지  유  라
Education :
2018. 서울과학기술대학교 박사과정
2008. 국민대학교 시각디자인 석사
1997. 서울과학기술대학교 조형학부 시각디자인학과 졸업
1992. 계원 예술고등학교 미술과 졸업
Solo Exhibition :
2018. 6 가화만사성 (이정아갤러리 초대전)
2017. 8 휴가 (갤러리 두) 초대전
2016. 3 집 이야기 초대전 (고양시청 초대전)
2016. 2 ‘그 남자네 집’ (아트스페이스J)
2015. 7 서울 이야기 서울시청 개인전 공모당선(서울시청하늘광장갤러리)
2015. 4 집을 봄 초대전 (A1갤러리)
2014. 10 집 이야기 (강원도 추추파크 리조트 상설전시 )
2013 .7 개인전 지유라 첫 번째 집들이 전 (경인미술관)
Group Exhibition :
2018. 8 한중일 전시 베이징
2015. 12 즐거운 시작 展( 희수갤러리 )공모전
2015. 8 광복70주년 기념전 ‘불어라희망 세상’ 기획전 (서울시민청)
2015. 3 꿈과 마주치다 展 (일호 갤러리) 공모전
2015. 1 미래를 보다 展 (갤러리 엘르) 공모전
2014. 11 년, 년, 년 전 (오렌지 갤러리) 기획전
2014. 7 KWVD 2014년 스페인 국제초대전 (스페인 Quintadelsordo)
2014. 4 일러스트 종이 밖으로 전 (서호 미술관) 초대전
2013. 9 2013 한중일국제미술가전 (북경798 Rose bud아트센터 )
2013. 세계 105명 여성시각 디자이너 국제 교류전 (한전아트센터)
2006. 여성주간기념 특별전 (한국여성개발원)
2006. korea IT &Women international Exhibition (인도 뱅갈 유스센터)
2006. 한중일 여 교류협력대회 초대전 (중국산동성) 외 다수
Collections :
추추파크 리조트 나한정 갤러리
출 강: 한양대학교 / 강원대학교/ 한성대/

Redefining Childhood: the Computer Presence as an Experiment In Develo…

페이지 정보

작성자 Pamela 댓글 0건 조회 34회 작성일 24-01-10 08:14

본문


My intention here is to make use of these assumptions to offer a context for a contemporary dialogue of a set of questions about the roles of "nature and nurture" https://leaksoff.com/ in human improvement. For the lay public essentially the most salient of these questions bear on the differences between individuals. Some kids appear to be shiny, fast and profitable in all the things they do. Others appear to be dull, slow and doomed to failure. Everyone has a personal stake in excited about (or in refusing to think about) the extent to which these variations are laid down in the genes and are subsequently "essential" properties of the person relatively than the products of the circumstances of upbringing. Many theoretical psychologists see as extra fundamental questions in regards to the regularities on which the person variations are variations. Is there a universal "natural" sample of development? Could the event of kids observe a really completely different course in a different "studying surroundings?" Theorists hold very sturdy opposing views on the existence of cognitive universals and on their nature. Jean Piaget, the world's most influential authority on intellectual development, sees regularities as the results of normal legal guidelines that govern the growth of intelligence, legal guidelines of epistemology moderately than of biology. The linguist Noam Chomsky disagrees vehemently: he takes the growth of physical organs (for example, the center or the kidneys) as a model for the determination of specific "mental organs" (for example, language) by particular, biologically-laid down designs. Others are skeptical about the truth of universals. I shall not attempt right here to resolve these multiple variations but reasonably to recommend that cautious commentary of the implications of the diffusion of private computer systems into society might provide some very stunning new data relevant to these consequential points. Much of the argument about nature vs. nurture is ideological and dogmatic. Some of it is highly theoretical, even metaphysical. But here I am involved in how the arguments draw on factual evidence. I shall counsel that this proof seems in a very completely different light when reconsidered in the context of the pc-rich future I'm postulating. The mostly used paradigm attempts to check the developmental patterns of youngsters rising up beneath very totally different circumstances, for example, in very completely different cultures. Thus, linguists, anthropologists and psychologists have scoured the world making comparisons between patterns of language and thought in societies as apparently completely different because the industrialized, urban, literate sectors of America and the few societies of hunters that have survived in Africa. Striking similarities have definitely been found. However the interpretation of such findings is always under the shadow of the "parochial fallacy," which consists in exaggerating the uniqueness of each side of one's own ways and due to this fact thinking that everybody else must be "totally" different. It's parochial to exclude the possibility that regardless of their variations the tradition of new Yorkers and the culture of Bushmen might not be the same in simply the one or two crucial respects that basically matter. Indeed, I imagine that the "laptop cultures" of the longer term will probably be different from all "precomputer cultures" in respects that are more likely to impinge on very younger children than the variations between New York and the Kalahari Desert. My thesis isn't that this will necessarily lead to elementary adjustments in the way children develop. I don't see how anyone might probably know that. My thesis is more modest. I shall present examples for example a quantity of how in which the pc presence stands out from different cultural variations in its potential relevance to changing patterns of intellectual improvement. By exhibiting how it would lead to changes in the way children develop I shall be supporting the idea mentioned above that the diffusion of non-public computation will turn the coming years into a large experiment in developmental psychology carried out on a social scale, maybe the only scale on which such experiments might be significant. In each of my examples the pc performs a really totally different role. Thus I hope that the dialogue can serve the secondary purpose of offering a view of the range of the way through which computer systems can affect the strategy of mental improvement. III.

In the primary instance, the position of the computer is conceptual. The issue that can influence the development of children is the diffusion into their culture of computational ideas. The physical laptop enters the picture as a carrier of these concepts. What I mean by these phrases will become clearer as I develop the example after a essential digression on some of the outstanding discoveries Piaget has made in his life-lengthy study of the event of youngsters's thinking. Probably the most immediately impressive of Piaget's many contributions to data is a big set of experiments that uncover essential however beforehand unnoticed intellectual activities of youngsters. Prominent amongst these is Piaget's demonstration that each child independently rediscovers a number of legal guidelines of conservation analogous to, however totally different from, the more formal conservation legal guidelines that have performed such an vital position in bodily science. Lie out on a table a row of eggcups each containing an egg and ask a baby of 4 whether there are more eggs or more eggcups. The youngster will say "no" or "the same" or otherwise communicate the apparent and "correct" reply. Many children may also let you understand that this is a stupid question, as if to say, "After all they are the same. Who do you're taking me for?" But now take away the eggs from the cups. Spread the eggs out in a longer line than the original row and bunch the eggcups collectively as a small compact cluster. Ask the same question: "Are there more eggcups or more eggs.'" This time the reply may be very likely to be "extra eggs" with the same tone of "in fact ...who do you're taking me for?" Piaget has typically been interpreted as exhibiting us what youngsters "do not know" and educators have taken on the task of "filling in" the cognitive deficiencies he has revealed. In my opinion this interpretation stands Piaget on his head for he is basically the theorist of what children can study by themselves with out the intervention of educators. When you wait a few years and come again to ask the identical little one the same question you will ultimately get the "grownup" answer, particularly that there are as many eggs as egg cups whether they're spread apart or bunched collectively. In Piaget's language the child may have acquired (I'd say found) the conservation of quantity. This discovery marks the entry of the little one into an intellectually rich life interval during which many other impressive psychological feats will be achieved with out assistance from adults. Indeed, these feats are so spectacular that one is tempted to see the baby as now considering like an grownup and clearly absolutely competent at eager about sets of things. But Piaget has some more surprises in store for us. Place in front of the child a big stock of beads of five or six completely different colors. Explain that a pink and a green bead type a household, a blue and a purple kind another family and so on. The youngster will easily grasp the idea you referred to in your school algebra course as taking all of the combos of two colors from the set of 5. In reality the youngster will have no hassle understanding the thought of households of three or of 4 colours. But in case you now ask for all the households to be constructed, one can find that only a few youngsters younger than 10 or 11 can do this systematically and accurately. Why should the mixture task be tougher than the conservation? It is not too difficult to make up explanations of every sort in the psychologist's repertoire. The difference is systematic enough to argue that there is a neurological or different maturational issue. Piaget himself explains it by the truth that the children use a unique and extra complex kind of logic so as to resolve the issue. One may argue that youngsters are not as motivated to think about this type of problem. Without necessarily questioning any of those explanations, I want to supply one in all a unique sort. I observe that the combinatoric problem is actually a problem in programming (moderately than in algebra or in formal logic.) A easy program that has a small bug is structured by the thought of using nested loops: the interior loop cycles via all the colors for every step in the next loop out, which in turn cycles by means of all the colours ...and so on. The bug is a well-known one: objects are counted greater than as soon as. For example, in the case of two colours blue-inexperienced and inexperienced-blue appear as different households. One way to deal with it is to debug the program. Another is to run the buggy program after which use a second pass program, a filter that removes the duplicates. Now we come to the purpose of the example. The outline of this system uses fairly just a few concepts that can be fairly acquainted to anyone who has spent time in a "programming tradition" but which are so alien to the general culture of our society that they do not even have names until one counts the beginnings of a diffusion of phrases (akin to "program" and "bug") from the nascent laptop tradition. My conjecture is that this diffusion of computational ideas will speed up and attain all the way down to increasingly decrease ages because the state of affairs postulated in my initial assumptions becomes real. If kids develop up surrounded by computer systems and a computational tradition, it seems fairly plausible to me that they will discover such issues as forming households of beads perfectly concrete and be able to hold them out as early as they discover the conservation of quantity. And if computer systems become actually necessary in their lives, they might develop the computational concepts even earlier than the numerical, thereby reversing what has appeared to be a universal of cognitive growth. IV.

In my e book Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas, I place the relationship between conservation and combinatorics in a theoretical perspective primarily based on a somewhat private interpretation of Piaget. I read Piaget as the theorist of children because the builders of their very own intellectual constructions. But they need materials to build with and the culture is their source. When the culture is rich in related materials they construct properly, stably and early. When the culture is poor in supplies the constructing is impeded. ALL present day cultures are wealthy in materials related to the development of the sort of data that underlies conservation of number. Most are significantly rich in examples of 1-1 correspondence. Mother-father, shoe-foot, foot-foot and the numerous different things that are available pairs. I see all this as "material" for the notion of number. But the present day cultures are poor in every thing to do with procedure and course of and in lots of different issues related to computation such as all of the elements of self-reference and Godel coding so beautifully discussed in Godel Escher Bach by Douglas Hofstadter. Children construct slowly, shakily or not in any respect where the natural type of the intellectual structure would use these "materials." Thus a standard aspect of all hitherto current cultures offers rise to a developmental common. But the idea that there could possibly be a computational culture reveals that the "common" is an artifact of history and not of human nature. V.

Reversing the order of growth of conservation and combinatorics would bring into question much contemporary considering in developmental and academic psychology however won't even be noticed by lay people. As a second instance I discover a conjecture a few change that could be instantly visible to everyone: I imagine that the computer presence could close the gap between the acquisition of the spoken and the alphabetic language and then reverse their order in the sense that mastery of writing may grow quicker than mastery of talking. I exploit the phrase "alphabetic language" to avoid the ambiguity within the word "writing," which sometimes refers back to the bodily act of handwriting and generally to the mental exercise of composing textual content. This ambiguous reference is a relic from a earlier age whose primitive technology tied these two meanings to each other. For adults, the typewriter has already separated them in apply: most writing in the intellectual sense is no longer accomplished in handwriting. But for kids beginning to learn alphabetic language the pencil has remained the dominant technology. I shall mention two causes for my perception that this will change. The primary motive is a very minor one. Hitting keys is a much less complex guide ability than calligraphy and so extra accessible to the very young. But when this have been a major factor the typewriter would way back have made writing accessible to infants. My second purpose is weightier. The most important cause why children do not write at the same age as they learn to speak is social. Stated most merely it is that speaking is a vital part of an important activity of an infant referring to other people - while writing serves no function in any respect in a child's life. (Indeed, it serves little or no that could be known as a "personal function" within the lives of most adults!) My expectation of change is based on a vision of how the pc presence will enter the fabric of the kid's life, becoming in a really actual sense part of the culture. A simple vignette could begin to explain what I mean Coleta Lewis, a nursery faculty instructor at the Lamplighter School in Dallas, Texas, wrote a lot of programs to enable three-and-4-12 months-old youngsters to control brightly colored objects on a pc screen by hitting a small variety of special keys (marked with arrows to indicate instructions of motion and colors to point colour change.) The youngsters loved taking part in these video games. But they quickly observed that the instructor was playing a extra complicated recreation. She may change from one sport to a different by typing one thing on the keyboard. They requested to be allowed to do that too. Ms. Lewis is a gifted instructor and immediately noticed a terrific instructional alternative. Very soon the youngsters were pecking their method about the whole keyboard spelling out the Logo commands that may interrupt one sport and set up the following. They were on their way in direction of two new worlds of mental endeavor: writing and programming. I remarked above that writing serves no function in the lives of young children. The youngsters in Ms Lewis' class discovered a number of essential uses for it. First, it allowed them to supply results on the computer display. Second, it gave them a way of power and control over the machine. And third, it allowed them to achieve one of many principal desires of youngsters: to master what was perceived as an adult activity. These makes use of of the pc overlap one another, but all should be acknowledged as components of the complex ways during which the incident may very well be a harbinger of rather more intensive change the pc would possibly convey into the lives and the desires of kids. It is simple to undertaking a future through which typing at a pc keyboard could open doorways to vast worlds of unlimited interest to kids. These could possibly be worlds of games, of artwork kinds, of entry to libraries of video materials and of communications with distant individuals. There may be no doubt that beneath such circumstances children of three would grasp many constituent abilities of "writing." We now have already seen that they will simply be taught to find their manner round a keyboard, to spell words and to make use of a simple formal syntax. And in addition to "abilities" they're building up meta-linguistic information whose absence may be a critical impediment to many youngsters's accession to writing. For example, many youngsters of 5 and 6 shouldn't have a transparent notion of the phrase as a constituent of language: it is possible to talk with none such explicit notion. Finally, and perhaps most essential of all, they're creating a relationship with alphabetic language whose affective content material could be very totally different from the standard one. Essentially the most critical obstacle to studying to jot down is the alienated relationship to writing that most people kind early and few ever change. The spoken language looks like a pure thing, part of the innermost core of the self. People who've grow to be intellectuals and writers have usually developed a similar relationship with writing and discover it exhausting to understand that for most people the written language appears like one thing external, overseas and artificial. All this does not by any means prove that two-year-olds will probably be writing digital letters to their friends and grandmothers. But it does open doorways to recent speculation about what would possibly occur as society strikes into the great cognitive experiment that has scarcely begun. VI.

Once i speak about these themes folks typically ask in an antagonistic tone: "But why do you want kids of two to put in writing?" The question demands two very totally different solutions. The first reply, which touches on the need for a elementary change in attitudes towards educational change, is solely that "need" has nothing to do with what I am saying. I am speculating about what's more likely to happen as computer systems diffuse into the life of the society. Educators are used to pondering of change as something that occurs with nice difficulty by a cycle of proposals, edicts and implementations. In areas equivalent to younger folks's data of intercourse and medication it's apparent that some changes happen very simply and don't have anything to do with proposals. In areas similar to information of reading, writing and arithmetic educators have been in a position to carry onto the prevailing fashions of change because in actuality there hasn't been any change. But that is what is totally different about the coming interval. The pc is happening; whether or not educators accept it or not. Their alternative will not be one in all deciding that it is sweet and will occur or bad and should not happen. Their real selection is both to recognize the pattern and try to affect it or to look the other way until it has occurred without their enter. My second answer to the question "Why do you want children to learn so younger?" is extra basic. I imagine that kids are positioned in danger psychologically by the fact of dwelling for so many years with a way of inability to applicable this thing, the alphabetic language, that surrounds them, that is so essential to adults and but so inaccessible. I believe that the resulting; frustration contributes to the sense of impotence, of being infantile, of being limited in what one can study that, in so many instances, gradually erodes kids's native constructive perspective to studying finally creating the "studying issues" that beset virtually all children in school. VII.

The infantizing impact of exclusion from writing is part of a much more normal state of impotence and dependency on adults. Piaget has taught us to understand the extent to which kids build their very own mental buildings. Adults do not provide the knowledge they want to do this: it is discovered by exploration of the many worlds (eg. the physical, the social and the linguistic worlds) of their instant reach. But for any data in regards to the world past their fast reach children are completely dependent. They can't learn. They cannot go to a library or use a reference book. Occasionally they could get a glimpse of an even bigger world from tv. But Tv in its classical kinds does not permit children to get the information they want when they need it. It doesn't undermine, but reasonably increases, the state of dependence. The computer is very particular in its potential for changing this dependence. Through it children might come to have a level of access to knowledge that boggles the imagination. The combination of non-public computers, high density video storage and high bandwidth communication channels will make it possible for every child to have entry to rather more and far more various data than the most skilled scholars do now. I shall speak about two attainable constructive penalties that this might have and about one hazard. The primary of the 2 advantages is that kids can have so far more to construct with. The second is what I have been stressing here: more important than having an early begin on intellectual constructing is being saved from an extended period of dependency throughout which one learns to consider studying as something that must be dished out by a more highly effective different. Children who grew up with out going through this section might have rather more positive photos of themselves as unbiased mental brokers. Such children wouldn't outline themselves or enable society to define them as intellectually helpless. The danger I discussed is the flip aspect of this idea that there could develop up a new image and a brand new self-picture of kids as much less dependent. I cannot persuade myself that this prospect might be envisioned with complacency. It might have essentially the most large optimistic results on the learning ability of future generations and at the identical time destroy what we consider to be most human. It is easy to fantasize a state of affairs wherein it offers rise to an epidemic of psychosis. VIII.

My function here is neither to outguess the long run nor to argue that computers are good or unhealthy for youngsters. I'm suggesting that because it moves into the epoch of the pc culture, our society is embarking on a momentous experiment in human developmental psychology. What is at difficulty is the character of childhood and its role in the construction of the adult. In every of the past two generations science allowed mankind to put its future in jeopardy by meddling with beforehand inaccessible corners of nature: the inside construction of the atom and the inner structure of the gene. The promise and the menace of the pc presence is intimately linked to the chance it provides us to meddle with the nature of childhood. My examples of what children may do in a pc rich world are meant as thought experiments to show the fragility of the accepted fashions of childhood, of what kids can do and what they cannot do. The suggestion to which they lead is that we begin right now to monitor such modifications and to mount experiments through which the encounter between youngsters and the pc presence might be assorted sufficiently to allow more informed fascinated by these issues than has as much as now been potential.

사업자등록증 : 561-87-00603  TEL : 1522-7291
주소 : (우 35293)대전광역시 서구 가장로 52, 위스케어 207호
COPYRIGHT 2019 (주)하기. ALL RIGHTS RESERVED.
이미지